KONTAKTIRAJTE NAS: 01/ 4812 200; 091/ 4812 200

PRATITE NAS:

Top
19 Apr

Moje malteško iskustvo: prednosti i mane učenja engleskog u inozemstvu

Zašto odabrati tečaj stranog jezika u inozemstvu umjesto još jednog uobičajenog ljetovanja na moru.

Moje ime je Iva i u BHV-u kao profesorica engleskog pomažem našim polaznicima kod pripreme IELTS ispita, motivacijskih pisama, te odabira tečaja u inozemstvu. Kad me ljudi pitaju zašto sam postala profesorica engleskog, moj odgovor je najčešće: „Pa, nekako sam oduvijek išla u tom smjeru.“ Ne pamtim vrijeme kad mi poznavanje engleskog nije bilo nešto što mi najbolje ide; potpuno prirodno. Zato se ni ne sjećam točnog dogovora s roditeljima, ali znam da je jednostavno postojala ta odluka da će me kad-tad poslati na put u Englesku kako bih usavršila svoj engleski. Cijelo djetinjstvo čekala sam kada će doći to vrijeme. Dogovor je pao u ljeto nakon završetka drugog razreda srednje škole: ljeto kasnije bit će red na školski maturalac, a ljeto nakon toga biti će matura i upisi na fakultete. Sad ili nikad.

Roditelji su se obratili obližnjoj putničkoj agenciji. Zajedno s najboljom prijateljicom bacila sam se na pregledavanje brošura i odabir škola engleskog: dva tjedna u Oxfordu, Cambridgeu, Londonu…? Na kraju nas je privuklo nešto sasvim drugo. S obzirom da smo imale 16 godina, te da smo odlazile na ljetovanje zajedno, jednostavno se nismo mogle natjerati odabrati kišnu Englesku radije nego mediteransko tulumarenje na sunčanoj Malti. Sunce, more, kokteli, izlasci! Kao bivša britanska kolonija, Malta koristi engleski kao službeni jezik, te se na tom malenom otoku usred Sredozemnog mora nalazi mnogo ljetnih škola stranih jezika. Savršen spoj ljetovanja na moru i učenja engleskog.

IELS Malta Leisure 1st June Mojito 16 meOdluka je pala, aranžman je uplaćen, i ja i prijateljica odletjele smo na Maltu. Prisjećajući se svega sada, nije mi žao što smo odabrale Maltu umjesto Engleske, jer vjerojatno ne bih nekom drugom prilikom posjetila ovu zanimljivu zemlju. No, cijela svrha puta vrlo je brzo pala u vodu. Trebala sam ići usavršiti svoj engleski, zar ne? Trebala sam se samostalno baciti u okruženje strane zemlje i dva tjedna koristiti samo engleski. No, ja i prijateljica našle smo se u velikoj grupi Hrvata i Slovenaca, kako tijekom puta, tako i u hotelskom smještaju i u školi jezika. Očito je ovaj aranžman bio popularan u agenciji. Na kraju sam se sjajno zabavila, ali engleski sam govorila samo sa profesoricom Britankom, te u hotelu ponešto ćaskala sa francuskim vršnjacima. Većinu vremena sam, na žalost, govorila hrvatski. Zabava i pustolovina nisu izostale, ali nekog većeg napretka u mom engleskom nije bilo.

Rene RossignaudDa se sada mogu vratiti, bolje bih iskoristila ta dva tjedna za potpuno uranjanje u kulturu strane zemlje. Voljela bih i dalje ići sa prijateljicom, ali odabrala bih smještaj u host obitelji. To su domaćini koji prihvaćaju učenike iz drugih zemalja i pružaju im smještaj u svojem domu, obroke i obiteljsko okruženje. Tako bih mogla svaki dan razgovarati s njima i učiti od lokalaca! U najmanju ruku raspitala bih se o demografskoj statistici škole i odabrala školu tj. lokaciju koja nema puno učenika iz Hrvatske. A takvih zbilja ima! Na primjer, nova škola partner BHV-a je LAL Language Centres, koji do sada nisu imali učenike s ovih prostora, a škole su im vrhunske. Na Malti imaju čak dvije na dva različita malteška otoka. Škole često vode brigu o tome koje nacionalnosti će biti smještene zajedno u razredu kao i u cimerstvu ako dijele sobu, jer cilj je što više povezati ljude iz različitih zemalja.

Ljetne škole engleskog koncipirane su kao spoj tečaja i turističkog odmora. Škole nude nastavu jezika prijepodne, a popodne je rezervirano za aktivnosti, ekskurzije, razgledavanje, posjet znamenitostima i slobodno vrijeme. Drago mi je da sam uspjela turistički upoznati Maltu i uživati puna dva tjedna upoznajući njihovu kulturu, povijest i prirodu. Kupala sam se u Plavoj laguni, vozila čamcem u Plavoj špilji, obišla stari grad Valettu i gledala puhanje stakla u njihovim čuvenim staklarskim radionicama.

VIŠE O TEČAJEVIMA JEZIKA

20160711 133034S obzirom da sam bila dio Junior programa, moj raspored bio je unaprijed isplaniran i pun. Roditelji koji žele poslati svoju djecu na ovakav put, mogu biti mirni jer na učenike u svakom trenu netko pazi: u školi su tu profesori i osoblje škole, u host obitelji je to obitelj, na aktivnostima animatori, a u rezidencijalnom smještaju (u stilu učeničkog doma ili hotela) je to house parent koji funkcionira kao skrbnik koji se brine o svom katu na kojem su odvojeno smješteni dječaci i djevojčice. Djeci je svaki dan popunjen i animira ih se zabavnim aktivnostima, igrama i ekskurzijama. Najbolji dio toga je biti u internacionalnom okruženju sa ostalim polaznicima i u toj dobi sklapati prijateljstva i učiti o razlikama i sličnostima s vršnjacima iz Francuske, Njemačke, Italije itd. Isto tako, super je iskusiti samostalnost ljetovanja bez roditelja u jednom takvom sigurnom, a zabavnom okruženju.

16 godina uglavnom je granica kada polaznik može odabrati želi li biti dio Junior programa ili Adults programa, tj. imati malo više slobode tijekom tečaja. Popodnevne aktivnosti tada su uglavnom izborne – možete sami odabrati kako ćete provesti svoje slobodno vrijeme. Škola se i dalje pohađa, ali nisu obavezni obroci u školskoj kuhinji ili host obitelji. Može se odabrati i smještaj bez obroka, ali najčešći limit za samostalni smještaj u Student Residenceu je 18 godina. Tu polaznici mogu koristiti kuhinju i praonicu samostalno.

IELS Malta YL Accommodation Centre Residence Bayview Games Internet 01 me

Moje malteško iskustvo bilo je nezaboravno. Prekrasno ljetovanje pružilo mi je puno iskustava koje nikada ne bih mogla dobiti ljetovanjem na mojoj uobičajenoj destinaciji na hrvatskoj obali. Cijela ideja iza tečajeva jezika u inozemstvu je uroniti u lokalnu kulturu i internacionalno okruženje kako biste bili u mogućnosti koristiti strani jezik konstantno. Sami birate dužinu trajanja programa: dva, tri, četiri tjedna… Tako se nađete u mnogo svakodnevnih situacija kao što su odlasci u kafiće, klubove, dućane ili jednostavno kartanje i pijenje kave sa ljudima iz neke druge zemlje. Vaše znanje stranog jezika ne može ne napredovati, jer odjednom umjesto par sati tjedno, sada ga koristite i vježbate cijeli dan, tjednima! Mana mog osobnog iskustva bila je u tome što sam bila dio velike grupe u kojoj nisam morala koristiti engleski, pa je tako i neki veći jezični napredak izostao. Sada bih puno radije otišla sama ili s još jednom osobom, te se aktivno nastojala okružiti lokalnim i internacionalnim novim prijateljima! Kako god, ovo je iskustvo koje bih preporučila svima koji žele korisno, zabavno i uzbudljivo putovanje.

IELS Malta Leisure Students Beach IMG 20130615 150023 me

Na tečaj jezika u inozemstvu možete otići u bilo kojem dijelu godine, ne mora nužno biti ljetovanje kao što je bilo moje. Većina ljudi tada ima vremena zbog školovanja ili posla, ali škole jezika održavaju svoje programe cijele godine. Na vama je samo da odaberete lokaciju, duljinu trajanja programa i tip smještaja koji vam se najviše sviđa, te bukirate tečaj. Mogućnosti su ogromne, a neke od zemalja u kojima naše partnerske škole nude tečajeve su Španjolska, Švicarska, Francuska, Njemačka, Irska, Velika Britanija, Kanada, SAD, Malta i Južna Afrika.

TOP ATRAKCIJE NA MALTI:

Valletta – glavni grad, poluotok i stara gradska jezgra uz luku, UNESCO sight

Vittoriosa i Birgu – srednjovijekovna tvrđava, zidine i jedna od najstarijih i najvelebnijih luka Mediterana

Popeye Village – temtski park za djecu i odrasle, lokacija gdje se snimao film o jednom od najpoznatijih animiranih likova – Popeyeu

Izleti na otok Gozo, Comino i Blue Lagoon – http://www.captainmorgan.com.mt/comino-blue-lagoon

Mdina i Rabat – srednjovijekovni utvrđeni grad, nekadašnja prijestolnica Malte

Povoljni direktni letovi:

Ryanair iz Venecije

malta

Obratite nam se za savjete, informacije i ponude tečajeva s povjerenjem.